zondag 14 juli 2013

Weadorebeauty's kookboek - Smoothie recepten!



Ze zijn helemaal in deze zomer, de smoothie's! Heerlijke fruitige drankjes met lekker vers fruit, leuk om te maken, lekker om te drinken! Ik geef jullie 3 recepten om een fruitige, zomerse smoothie klaar te zetten. Geen simpele aardbeien of bananen, maar deze keer met een andere draai eraan... Enjoy!





1). Jus d'orange smoothie.
Zelf nog nooit van gehoord, maar toen ik wat rond speurde op het internet en een jus d'orange smoothie tegen kwam, -ik ben erg fan van jus d'orange- leek het me wel leuk om hem erbij te zetten.
Benodigdheden:
1/2 kopje jus d'orange
1/4 kopje melk
2 theelepels suiker
8 ijsklontjes
Bereidingstijd: 5 minuten! Goed te doen toch?!
Doe alles in de blender en mix het tot 1 goed geheeld, serveren in koele kopjes.



2). Chocolade - banaan smoothie.
Chocolade, ik ben er dol op zoals je misschien al heb gelezen in de 10 facts about me, en banaan vind ik ook niet verkeerd, deze leek me ook wel wat.
Benodigdheden:
1 Bevroren banaan (Bevroren is niet noodzakelijk)
2 Eetlepels chocolade siroop
1 Kopje melk
Bereidingstijd: Ook maar 5 minuten!
Ook deze smoothie maak je simpel, hup alles in de blender en shaken maar, shake-shake-shake!



3). Mango - Banaan - Aardbei smoothie
Een moeilijkere, grotere uitdaging namelijk een smoothie bestaand uit 2 lagen (zoals de foto hierboven) Ook dit had ik nog nooit gezien.
Benodigdheden onderste laag:
1 Mango, gesneden zonder pitjes
1/2 kopje sinaasappelsap
1 Eetlepel limoensap
2 Eetlepels honing
3 ijsklontjes

Benodigdheden bovenste laag:
1 Gesneden banaan
10 aardbeien door-de-midden gesneden
1 eetlepel limoensap
3 ijsklontjes
Mix eerst de onderste laag en vul het glas hiermee tot het midden, maak daarna de bovenste laag en vul de rest van het glas hiermee.

Veel plezier en drinksmakelijk!
XOXO
Bron smoothies: smoothie.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten